mandag 31. mai 2010

Tause skrik

Tittel:Tause skrik
Forfatter:Arne Svingen
Utgivelsesår :2001

I boka "Tause skrik" er hovedpersonene Bastian, Nora, Jakob og fru Isaksen. Nora og Jakob er Bastians venner. Nora og Jakob er sammen. Fru Isaksen er naboen til Bastian.


Boka handler om en gutt som heter Bastian. Bastian, moren og faren hans skal flytte til et nytt sted på grunn av at familien er blakk og må finne et nytt hjem som er billigere. I det område de skal flytte til, har mange barn blitt kidnappet. Jakob er en gutt som også har blitt kidnappet, og rommet til Jakob skal Bastian få. Da Bastian begynnte på hans nye skole fikk han vite mer..

Noen personer i boka er ganske modige,mens andre er frekke og sjofle.
Da jeg leste boka ble jeg redd og spent.
Jeg anbefaler denne boka fordi jeg synes den er spenndene, og jeg måtte bare fortsette å lese boka.

Arne Svingen ga ut sin første bok i 1999.
Arne Svingen har oversatt sine bøker på tysk, italiensk, svensk og dansk.

Navina

8 kommentarer: