mandag 31. mai 2010

Som i et eventyr




Tittel : Som i et eventyr
Forfatter : Diane Karlstrom
Boka ''Som i et eventyr'' handler om en jente som heter Maria.
Hun bor med bare faren sin, så får faren hennes en samboer som heter Siv og hun har to døtre.Siv klager på alt Maria gjør. Hun hater at Maria har noe som hennes egne døtre mangler. Maria har en nydelig sangstemme. Siv gjør alt for å ødelegge drømmen til Maria. Siv ber henne om å rydde huset og gjøre leksene til døtrene hennes. Da Maria får et tilbud om å spille inn CD, tør hun ikke si noe hjemme, for hun vet at Siv vil gjøre alt for å ødelegge. Maria er i nippet til å gi opp drømmen sin, men så får hun en sprø ide ..
Jeg anbefaler boka fordi det forteller folk at de bør aldri gi opp drømmen sin hvis de virkelig vil ha det.
Du burde ikke høre på folk som prøve å hindre deg til å fortsette. De gjør alt for å ødelegge og en bør ikke høre på dem, , hvis du virkelig vil det.
Jeg synes hovedpersonen Maria er veldig smart, for hun hører ikke på Siv ( samboeren til faren hennes) For Siv vil ødelegge det for Maria. For Siv vil ikke at Maria skal ha noe døtrene hennes ikke har.
Denne boka kommer fra TL.klubben som jeg er medlem i .
Jeg får mange spennende bøker fra klubben, men denne boka synes jeg var en veldig fin en, fordi det kna lære folk at de må aldri gi opp, hvis de virkelig vil det.
Så jeg synes det er en vedlig spennende bok, som jeg anbefaler til alle sammen, som liker å lese.
Forfatteren Diane Karlstrom har skrevet mange bøker som jeg har fått fra TL.klubben.
Hun har skrevet Maddes melodi og Som i et eventyr.
Hun ble født i Rockford, USA I 1952.
Lagd av Erika 6c



15 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Takk, Kathlene ! fra erika og takk, Mariyam !

    SvarSlett
  3. den var skikkelig kul hihi

    mvh melinda

    SvarSlett
  4. Dette var fint skrevet! Det er sant at man ikke må gi opp drømmene sine!
    Eva

    SvarSlett
  5. Takk, Melinda ! <3 Takk, Eva ! <3 jeg vt, det er sant !

    SvarSlett
  6. Kul bok skal lese den <3 veldig fint <3 Tara Ayaan

    SvarSlett
  7. Veldig fint Erika. Så spennende at du er medlem av TL klubben, det var jeg også da jeg var på din alder. Er der andre bøker fra TL-klubben du anbefaler?
    Marte ;)

    SvarSlett
  8. kul bok, skrevet av en kul jente :D <3
    fra Rb.

    SvarSlett
  9. bra bok erika!!!!!!!!!!!!!!!!
    yussuf

    SvarSlett
  10. takk, Tara og Ayaan <3
    Ja, marte jeg anbefaler andre av Diane Karlstrom f.eks Maddes Melodi. jeg liker å være med i TL klubben , takk Marte <3
    Takk, RB, det er du som er kuuuul <3
    Takk, Yussuf ! :D

    SvarSlett
  11. Drit bra :D Ali

    SvarSlett