mandag 31. mai 2010

Hvis jeg bare ikke hadde tatt feil hund.....

FORFATTER:Ingelin Angerborn
ILLUSTRATØR:Bo Gaustad


Tilda er en liten jente som er forelsket og vil være sammen med en gutt som er ett år eldre enn henne.Gutten heter
Axel.
Tilda pleier å gå tur med huden til naboen Loppa. En dag når hun går en tur ut med loppa til kjøpesenteret, møter hun Axel. Tankene hennes var full av Axel og hun ble helt bortkjent,slik at hun tok en feil hund! Er det mulig å ta en feil hund....
Stakkar loppa som satt der med trist ansiktutrykk.. Tilda tok nemlig den store svarte hunden til Doris.Tilda viste at hun tok en feil hund, men hun kan jo ikke gå å bytte når Axel starter å snakke med henne? Da hadde han sikkert trodd at hun var dum eller noe.
Tilda tok hunden med hjem. Plutselig kom hun på at moren hennes er allergisk så hun må kjøpe allergimedisin.
Nå skjer det noe anet merkelig. Sykkelen til Tilda blir borte når hun kommer ut fra apoteket.


Det som gjorde meg til å like boka var at den var veldig annerledes enn de andre bøkene jeg har lest.

Unnerveis når jeg leste boka ble jeg både glad, redd og spent.

Hvis jeg hadde vært Tilda hadde jeg ikke gjort som henne.Jeg hadde ventet til Axel hadde gått, får å bytte hunden.Grunnen til det , er fordi det ikke er min hund og fordi jeg ikke vil miste en hund får hele livet bare får leke kul foran axel i noen minutter.


vil du vite mer om forfatteren?

Les her.



ASCHVITHA

9 kommentarer: