mandag 31. mai 2010

Litteraturtips; Broen til Terabithia!

BROEN TIL TERABITHIA

Tittel: Broen til Terabithia
Forfatter: Katherine Paterson
Utgivelsesår: 2008
Oversatt av: Siri Ness
Original tittel: Bridge to Terabithia



Denne boka handler om gutten Jess Aarons og jenta Leslie Burke. De er begge ensomme i klassen, men så blir de kjent med hverandre og bygger opp et sterkt
vennskap. Sammen skaper de landet Terabithia på den andre siden av elva, i den gamle skogen. Der alt kan skje, men ingen andre har adgang. De er konge og dronning over landet og beseirer fiender av mange slag. Men en dag skjer det plutselig noe uventet... Jeg anbefaler denne boka til deg som liker spenning og historier om vennskap, og fordi jeg lett greide å kjenne meg igjen i situasjoen. Boka har mange blanda følelser, både negative og positive. jeg ble både trist, glad og spent da jeg leste boken. denne boka er også filmatisert.

Her er en forsmak fra filmen:




Skrevet av Rabia Berfin, vi snakkes! :)


16 kommentarer: