mandag 31. mai 2010

Matilda

blogg av Lilly


Denne boken er skrevet av Roald Dahl. Han har skrevet mange bøker som Charlie og
sjokoladefabrikken og SVK. Denne boken handler at Matilda er et geni, men har verdens dummeste foreldre og verdens verste overlærer. Hun kan lese og skrive og regne før hun begynner på skolen, men de idiotiske foreldrene hennes vet det ikke. De synes det er tull å bruke penger på bøker når man kan se på TV i stedet. Når Matilda begynner på skolen, blir både hun og de andre elevene plaget av den grusomme overlæreren Trunhcbull. Men så oppdager hun at hun har helt spesielle krefter som hun bruker på overlæreren.

Jeg likte boken fordi den endte veldig fint og det er litt spenning i det.
det som var så trist var slutten, men jeg forteller den ikke til deg da for du lese boka. Det som var spennende var det hun gjorde med overlæreren. Det som var skremmende var det hun gjorde med TV. Jeg synes du absolutt burde lese boka fordi jeg kan love deg at når du har lest boka slutter du ikke å lese den før det er slutt.

her er traileren til filmen :

9 kommentarer:

  1. haha...
    Den var kul :-D ;D

    Fra:Kathlene

    SvarSlett
  2. Så traileren ! Den var morsom ! Elsker denn ^^ <3

    SvarSlett
  3. det var fint lilly den boka er veldig kul ikke rart du tok den du er kul mvh melinda

    SvarSlett
  4. Så morsomt at du har lagt ut videoen også!
    Eva

    SvarSlett
  5. Jeg har lest boka og sett filmen og jeg liker dem begge to
    Asha:D

    SvarSlett